PRESSE

France Musique, le 14 juin 2017:

Arnaud Merlin reçoit Jean-Yves Bosseur, commissaire de l'exposition "Musique à Voir", au LAAC, Musées de Dunkerque, du 29 avril au 17 septembre 2017.



............................................................






ARTPULSE MAGAZINE, by Raissa Clavijo
À propos de l'exposition "No sé cuantas estrellas", Lelia Mordoch Gallery, Miami 
septembre/ octobre 2016



............................................................ 



Laura et Ricardo NILLNI, Hommage à Jorge Luis Borges à Paris
EL INVITADO DE RFI, par Jordi Batallé





............................................................

À propos de l'exposition NILLNI (au carré) à la Galerie Victor Sfez
Dans La Gazette de Drouot
15 janvier 2016
par Lydia Harambourg


....................................................................

LAURA NILLNI "COLOR EN MOVIMIENTO"
EL INVITADO DE RFI (par Jordi Batallé)
30 mai 2014

......................................................................





 22 mai 2014
(news art today TV)





......................................................................


VERNISSAGE "LA DANSE DU CAMÉLÉON"
 22 mai 2014
Dans AGRPRESS




Interview par Cristina Biordi




......................................................................


EXPOSITION "LA DANSE DU CAMÉLÉON" à la Galerie Lélia Mordoch
En couverture:
"La fuite du caméléon" (détail)
Laura NILLNI
2012


......................................................................



L'EXPRESS (SPÉCIAL PLATEAU DE SACLAY)



L'Express
30 avril 2014



......................................................................

Dans ARTPULSE Magazine, à propos de l'exposition "Travelling in Space" (Robert Blanc, Emmanuel Fillot, Yukio Inamura, Laura and Ricardo Nillni, Keith Long, Joe Neill and Daniel Fiorda - September 8 - October 6, 2012-) Lélia Mordoch Gallery - Miami

"In their videos, Laura and Ricardo Nillni address space and time in a very interesting way. In Elogio de la sombra, the narrator reads Borges’ homonymous poem as a series of images appear, evoking the past. The present time does not exist; the present is our memory of yesteryear, an eternal past, breaking off in images that flow through our minds like the gullies of a river.
Sistina also revolves around the idea that time and space only exist in memory. Memories dissipate into fleeting images. At times they are superimposed and succeed in creating a discernible scene, but is it real or merely a figment of one’s imagination? In Là ou je ne suis plus, space seems to strangely escape from the scene. The camera is situated at ground level, thereby adopting an egocentric position, while the wilderness appears to revolve around it in a never-ending voyage to nowhere."




......................................................................



Area revue)s
Été 2005, "Vénus, aspects des luttes et créations féminines"





Web Analytics